Milyen egy vevőcsalogató honlap?

A vásárlói igények egyértelműen azt mutatják, hogy az a vállalkozás, amelyik nem jelenik meg az online térben, aligha lehet észrevehető és piacképes. Egy jó honlap vevők tömegét vonzhatja, ugyanakkor, elég néhány apró hibát elkövetnünk ahhoz, hogy gátat szabjunk a forgalomnak. Cikkünkben megmutatjuk, hogy milyen egy igazán ütős, ügyfélbarát weboldal, amellyel kitűnhetünk versenytársaink közül.

1. Gyorsaság

Itt kezdődik minden. A statisztikák alapján elég 2-3 másodperc és máris elkattint a felhasználó, ha az általa látogatni kívánt honlap nem töltődik be. Webfejlesztőnkkel mindenképp konzultáljunk, és kérjük tőle, hogy az első számú prioritások között szerepeljen a gyorsaság. Vannak trükkök, amelyekkel csökkenteni lehet a honlap elhagyásának arányát, például, ha a betöltődésre várva valamilyen mozgó kép, animáció vagy embléma jelenik meg a képernyő közepén, ami leköti a figyelmet.

2. Tájékoztatás

Az online térben mindannyiunkra igaz - a fiatal generációra pedig még inkább -, hogy nagyon gyors az információ feldolgozó képességünk, illetve nagy az igényünk arra, hogy egy honlapra látogatva néhány kattintás után elérhessük a számunkra szükséges információkat. Amennyiben ez nem teljesül, máris új megoldásban gondolkodunk. Nagyon fontos tehát, hogy pontos és lényeges tudnivalókkal ismertessük a közönséget. Jelenítsük meg az árakat, a termékleírásokat, ha például tanfolyamokat kínálunk, a fontos dátumokat.

3. Esztétikus, kiegyensúlyozott színvilág

Szemünknek zavaró és nem is kelt túl professzionális hatást, ha megannyi vibráló színt használunk. Nem a piros vagy egyéb rikító színekkel tudjuk a figyelmet felkelteni, épp ellenkezőleg, szimpátiát, a letisztult és egyszerűbb megjelenés kelt. Válasszunk ki három, maximum négy színt, amelyek kombinálásával épül fel a vizualitás, a fekete és a fehér is nyugodt szívvel helyet kaphat köztük.

4. Egyszerű betűtípus

A szövegezésre is igaz, hogy az egyszerűbb formátumok sokkal jobb választásnak bizonyulnak, mint az extra, esetleg írott betűk. Maradjunk a klasszikusoknál a könnyű olvashatóság kedvéért.

5. Kép és szöveg egyensúlyban

Jó, ha képekkel is színesítjük a honlapunkat, hiszen leginkább azok töltik meg élettel. Használjunk olyan képeket, amelyeken emberek is megjelennek olyan élethelyzetben, amellyel a vevőink is azonosulni tudnak. Például, ha öntözőberendezéseket árulunk, a galériánkban a napsütésben közösen kertészkedő boldog család képei is kapjanak helyet.

6. Egy kis dinamika

Hasznos trükk az oldalra látogatók figyelmének megragadásáért, ha egy-egy banner (például a főoldal felső részén vagy az oldalsó sávban) némi extrát is tartalmaz. Ha utazásokat közvetítünk, akkor a hullámzó víztükör, vagy, ha autókat kínálunk, a forgó kerekek mind-mind olyan elemek, amelyeken akarva-akaratlanul is ott ragad a tekintetünk, még ha csak nagyon rövid időre is. Ezeken a felületen elhelyezett márkajelzés vagy egy jó reklámüzenet több mint valószínű, hogy potenciális vevőnk olvasatába jut.

7. Figyeljünk a szövegezésre

A különféle felhasználói statisztikák arra is felhívják a figyelmet, hogy egy bekezdésnyi, azaz körülbelül hat sornyi szöveget olvasunk el, annál hosszabbakat már aligha vagy csak nagyon felületesen. Az ügyfélbarát megjelenésért szellősebben fogalmazzunk, azaz bekezdésenként némi szünettel tagoljuk az információkat. Jó, ha ezeknek a szövegrészeknek egy-egy rövid címet is adunk, amelyeket ki is emelünk.

8. Könnyű kapcsolatfelvétel

Lehet, hogy a legtöbb információt sikeresen átadtunk és a felhasználók figyelmét már fel is keltettük, de ha pár kattintással nem tud velünk kapcsolatba lépni szándéka esetén, valószínűleg el is veszítettük őt potenciális megrendelőink közül. Jó, ha nem zavaró méretben és színnel, de egy „lépj velünk kapcsolatba” doboz rögzítésre kerül az oldalsávban vagy a menüpont könnyen kattintható része a kapcsolat fül.

9. Folyamatosan frissül

Ha a vevők nem találkoznak a honlapon friss bejegyzésekkel, könnyen azt hihetik, hogy nem vagyunk aktívak és feltételezhetik, hogy ajánlatunk már nem aktuális.  Ebben az esetben pedig kényelmi szempontból sem fogják velünk felvenni a kapcsolatot, hiszen annak már a gondolata is elég az elkattintáshoz, hogy az új feltételek egyeztetése vagy az esetleges lemondás mennyi további idejükbe, energiájukba telne. Legalább kéthetente töltsünk fel új tartalmat.

10. Honlap fontos része: a blog

A felhasználók számára szimpatikus, ha személyesebb, életszerű tartalmakat is olvashatnak a honlapunkon, nem csupán az adott termékhez kapcsolódó információkat. Sőt, ha találkoznak egy humoros, elgondolkodtató vagy szívet melengető bejegyzéssel, amit esetleg meg is osztanának, már elég ahhoz, hogy megjegyezzék márkánkat és visszatérjenek a későbbiekben, akár vásárlással zárult az aktuális látogatásuk vagy sem.