Miért kezdjünk el a Facebookon hirdetni?

Tudtad, hogy organikusan, vagyis hirdetés nélkül a Facebook posztjaink csak a követőink 1-2%-ához jutnak el? Így, ha ennél több embert szeretnénk elérni – ami valószínűsíthető minden vállalkozás esetében – hirdetnünk is kell. Cikkünkben most bemutatjuk, hogy teljesen kezdőként miként  vághatunk bele a Facebook hirdetésekbe.

Hirdetési stratégiák kialakítása

Ma kb. 5,6 millió magyar van jelen a Facebookon, így ezen a felületen érhetjük el a legtöbb felhasználót, tehát nem is kérdés, hol érdemes hirdetésekre költeni. Ahhoz, hogy viszonylag kevés pénzbeli befektetéssel relatíve sok felhasználóhoz eljussanak a posztjaink, előre meg kell tervezni a hirdetésre szánt büdzsét és a kampányokat, amivel időt és pénzt is spórolunk.

Az oldal indításakor a fő célunk a követők szerzése lehet, ezt párezer forintból már meg lehet oldani az oldalkedvelésre ösztönző hirdetésekkel, valamint a bejegyzések kiemelésével. Ha a fő célunk a vásárlás generálása (hosszú távon valószínűleg minden vállalkozónak az), akkor az előbbi stratégia és pénzkeret nem lesz elégséges, mivel a konverziós hirdetési kampányokra jóval nagyobb költségvetéssel kell terveznünk. Több pénzt kell a hirdetési kampányokba fektetni, amelyek nem is hoznak azonnali megtérülést, sokszor több hét is szükséges ahhoz, hogy egy kampány sikeressé váljon. Viszont, ha egy kampányt megfelelően beállítottunk és optimalizáltunk, onnantól jönnek a generált eladások viszonylag alacsony költségen.

A Facebook Hirdetéskezelő

A hirdetési kampányokat a Facebook Hirdetéskezelőjében tudjuk összeállítani. Ez az eszköz segít szerkeszteni, módosítani a hirdetéseket, megkönnyíti a költségkeret, a célközönség, az elhelyezési lehetőségek és a kreatív tartalom módosítását, valamint több hirdetés egyidejű csoportos szerkesztésére is lehetőséget kínál. Kampányainkat pedig itt bármikor felfüggeszthetjük, lemásolhatjuk vagy újraindíthatjuk.

Jó hír, hogy a hirdetéskezelő könnyen használható kezdőknek is. A Facebook végig vezet a beállításokon, ha még nem vagyunk gyakorlottak. Az elemzőközpont használatával pedig később megnézhetjük, melyik hirdetésünk volt sikeres, melyik nem, hogy a későbbi kampányaink kivitelezésénél már minden jól működjön.

Amennyiben úgy érzed, hogy segítségre van szükséged a hirdetési beállításokkal kapcsolatban, a Facebook Hirdetői súgóközpontja minden kérdésre választ ad. Viszont, ha úgy érzed, így sem megy a hirdetés, vagy nincs elég időd még ezzel is foglalkozni, érdemes lehet megbízni egy külső szakembert, aki segít a kampányok összeállításában és menedzselésében. Így minimalizálhatók a tapasztalatlansággal járó veszteségek, amik a kísérletezgetések miatt keletkeznének.