"Mennyi?" - Hogyan tálald terméked árát?

Egy termék ára mindig kritikus része a marketingkommunikációnak, hiszen nehéz kitalálni, hogyan érdemes közölni az árat. A termékismertető elején, elrejtve a hosszú leírásban, vagy az oldal legalján? És hogyan tudatosítsuk, hogy ezért az árért egy valóban minőségi terméket vagy szolgáltatást kaphatnak?

A fogyasztók általában a legjobb ár-érték arányra törekednek, ezért érdemes mindkettőt érthetően kommunikálnunk. Sok esetben azonban a termék előnyeit azonnal az olvasók szájába rágják, míg ezzel szemben az érték csak a sorok között bújik meg, vagy az oldal legalján található. Ez a taktika a visszájára sülhet el, mivel a fogyasztók hozzászoktak ahhoz, hogy legtöbb oldalon a leírás után szerepeltetik az árat, így automatikusan legörgetnek az árhoz. Emiatt a fogyasztók elkerülik az árucikk ismertetőjét és előnyeinek leírását, így sokszor anélkül döntenek, hogy ismernék a termék tulajdonságait. Vagyis könnyen elutasíthatják a szolgáltatás, anélkül, hogy ismernék annak hasznos tulajdonságait.

Ismertessük tehát az árat már a termékismertető legelején! Így a potenciális vásárlónak már nem kell az árazás miatt aggódniuk, amikor a jobbnál-jobb tulajdonságokról olvasnak. Persze akkor válik be a legjobban a taktika, ha az árazásunk valóban előnyös, a termék értékének megfelelő.

Hogyan tegyük vonzóvá az összeget?

Amikor drága terméket kínálunk, el kell mondanunk azt is, miért kerül ennyibe. Fel kell hívni a figyelmet, arra, hogy az árért valódi értéket kapnak a vásárlók, és fontos kihangsúlyozni, hogy milyen pluszt tud nyújtani számukra a termék vagy szolgáltatás, amiért érdemes többet rászánni. Ha azzal magyarázzuk a magas árat, hogy a minőség iránt érzékenyeknek való a termék, az az exkluzivitás érzését adja majd célközönségünknek, így szívesebben fizetik majd meg a magasabb összeget.

Amennyiben valamivel a piaci ár alatt kínáljuk termékünket, könnyen elrettenhetnek vásárlóink, hiszen kétséges lehet számukra az áru minősége. Ebben az esetben is érdemes valamilyen magyarázatot fűzni az árazáshoz. Elárulhatjuk például, hogy személyes missziónk, hogy minél többekhez eljuthasson ez a kivételes szolgáltatás.

Ha nagyon magabiztosak vagyunk, összeszedhetjük a veszteségeket is, amelyek akkor érnék a nézelődőt, ha nem csapna le ajánlatunkra. Akár azt is leírhatjuk, hosszútávon hogyan spórolhat az olvasó, ha a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat választja.

A legbátrabbak pedig kezdhetik a leírást annak beismerésével, hogy milyen drága a termékük, majd szépen kibonthatják, hogy a minőségi szolgáltatás milyen összetevőkből áll, ami megköveteli a magasabb árat.

Vigyázzunk azonban arra, nehogy túlmagyarázzuk a dolgokat, mert ez azt az érzést keltheti, hogy a termék nem is éri meg az érte kért árat!

Kerüljük el!

  • A pontos ár elrejtését, vagy egy részének elhallgatását (pl. szállítási költség).
  • Ne kérjük az érdeklődőket arra, hogy keressenek fel minket a pontos összegért, hiszen ekkor a fogyasztóknak külön erőfeszítésébe telik a vásárlás, ez pedig könnyen elriaszthatja őket. Amennyiben valamiért mégsem tudjuk megadni a pontos összeget, érdemes egy hozzávetőleges árat megadni, mellé feltüntetve persze azt, hogy érdeklődés esetén konkrétummal is tudunk szolgálni.
  • Ha folyamatosan „csak ma”, „csak neked” felkiáltásokat használunk úgy, hogy azok nem igazak, hamar elveszíthetjük a hitelességünket, ami hosszú távon jelentősen csökkenti a vásárlók számát.

Forrás: LinkedIn