Megéri a környezetbarát vállalkozás

A környezetvédelem fontosságának térnyerésével egyidejűleg egyre többet hallunk a zöld vállalat és a zöld iroda kifejezésekről. Már a cégek is felismerik a környezeti problémákat, valamint odafigyelnek a fenntartható és etikus megoldások gyakorlására. A vállalkozások, amelyek környezettudatosságra törekednek, vonzóbbak mind az ügyfeleknek, mind a befektetőknek.

A Környezetvédelmi Hivatal (Environmental Protection Agency) szerint elkerülhetetlen, hogy a környezetvédelemmel kapcsolatos kérdések hatással legyenek a szabályozói és piaci környezetre a közeljövőben. Azok a cégek, amelyek energiahatékonyak, sokkal könnyebben boldogulnak a változó szabályozási környezetben, valamint jobb helyzetből indulnak, ha negatív események - mint amilyen az energiaár emelkedés - feszítik a piacot.    

Egyre többeknek ez kell.

A vásárlók is egyre tudatosabbak, mind többen fordulnak a fenntarthatóság felé, és díjazzák azt, ha egy cég ilyen értékek mentén szervezi a napi munkát és a termelését, illetve szívesebben vásárolnak ilyen termékeket. Egyszerűen erre van igényük az embereknek.  Erre is alapoz többek között a Dobbantó programban részt vettRePityke, ami felesleges textil- és bőrhulladékból készült táskákat és kiegészítőket árul.  Mindennapjainkban pedig láthatjuk, hogy egyre több szórakozóhelyen és fesztiválon tűnik fel a re-pohár, továbbá minden évben megszervezik a műanyagmentes júliust és a szívószálmentes augusztust, amelyekhez már több vendéglátóegység is csatlakozott.

 Szeretnéd, ha céged környezettudatosabban működne? Indulj el az alábbi lépések bevezetésével.

1. Kezd kicsiben!

Nem kell egyből hatalmas befektetésekre gondolni, ha egy cég környezetbarát működéséről beszélünk. Már azzal is sokat teszel, ha bevezeted a szelektív hulladékgyűjtést, valamint lecseréled az összes hagyományos izzót, és LED égőkre váltasz. A LED izzókkal sokkal kevesebb energiát használunk fel, hiszen jobban hasznosítják az energiát, élettartamuk pedig többszörös a hagyományos társaikhoz képest.

2. Le a papírral!

Amikor csak teheted, ne nyomtass feleslegesen. Ha mindenképpen kell, akkor vezesd be az öko papírt, illetve hasznosítsd újra azokat a papírokat, amelyek már nem kellenek, és gyűjtsd szelektíven őket. Vezess be olyan papírmentes tranzakciókat, mint például az egyszerűen kezelhető és gyors e-számlázás.

3. Tájékoztasd az ügyfeleidet!

Fontos, hogy beszélj ügyfeleiddel arról, éppen min ügyködsz. Ha a céged ökológiai lábnyomának csökkentését tűzted ki célul, számolj be a folyamatról! Így is közelebb hozod partnereidet a vállalat hitvallásához. Ezzel a lépéssel pozícionálod cégedet.

4. Keress környezettudatos partnereket!

Ha beszállítókkal dolgozol együtt, keress hasonlóan működő üzleti partnereket. Ne légy rest, interjúvold meg a potenciális cégeket arról, hogy milyen környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos intézkedéseik vannak, és ha teheted, dönts azok mellett, akiknek hasonlóan fontos ez a szemléletmód.

5. Ne sumákolj!

Ugye az elég világos, hogy nem lehet csak a vállalkozásod zöld? A környezetünkért felelős gondolkodást cégvezetőként bizony a magánéletben is ki tudjuk és ki is kell alakítanunk, ha nem szeretnénk hiteltelenné válni a beosztottjaink, üzleti partnereink, barátaink, ismerőseink és nem utolsó sorban önmagunk előtt.