Marketingtippek a krízishelyzetre

Fontos, hogy a bizonytalan időszakban is kapcsolatban maradjunk ügyfeleinkkel, és eszközeinkhez mérten tartsuk fenn érdeklődésüket, márkánkhoz való kötődésüket. Cikkünkben hasznos tanácsokat osztunk meg arra vonatkozóan, hogy a megváltozott feltételek között milyen marketing megoldásokat célszerű alkalmaznunk, és hogyan érdemes kommunikálnunk. Könnyen meglehet, hogy a nehéz időszak alatt olyan utakra sikerül rátalálnunk, amelyek hosszú távon segítik cégünk eredményességét. 

Milyen üzeneteket közvetítsünk az ügyfeleink felé?

Most egy mindenki számára kihívásokkal teli időszakot élünk. Ebben a bizonytalan közegben a bizalomépítés az, amire a legnagyobb szükség van. Fontosabb, mint valaha, hogy az ügyfeleink tudják, számíthatnak ránk, és legjobb tudásunknak megfelelően, változatlan minőségben látjuk el őket termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal.

Abban az esetben, ha a vállalkozásunk jellege miatt nem tudjuk az üzletmenetünket teljesen fenntartani, az arra irányuló törekvéseinket, valamint segítőkészségünket hangsúlyozzuk. Legyen az akár egy online tanácsadás elindítása vagy a kényszerű leállás által megvalósítható átépítés, a lényeg, hogy erről számoljunk be, és erősítsük meg jelenlétünket. Továbbá emeljük ki, hogy az ügyfeleink igényeinek kielégítése, illetve a jövőbeli magasszintű kiszolgálás a legfontosabb feladatunk jelenleg is.  

Milyen hangnemet használjunk?

Kommunikáció terén jobb, ha mellőzzük az érzelmektől túlfűtött, pánikszerű gondolatokat.  Jól járunk el, ha a márkánkra jellemző kommunikációs stílus, a megszólítások, a vizuális elemek, a tartalom koncepciók többnyire a kialakult helyzetet megelőző időszakkal mutatnak egyezőséget. Hiszen ez a stílus az, amely ránk jellemző, amellyel eddig is pozícionáltuk magunkat, és amellyel megkülönböztettük magunkat másoktól.

Tartalmi megfontolások

Tartalmunkban alkalomadtán helyet kaphat egyfajta „real life” betekintés. Ez lehet például egy home-office olykor megmosolyogtató helyzetéről szóló bejegyzés, amellyel a követők azonosulni tudnak.

Kérdéseket is feltehetünk azzal kapcsolatban, hogy követőink hogyan élik meg a mindennapokat, milyen tippjeik, ötleteik vannak a helyzet kezelésére. Ezzel párbeszédet alakítunk ki és erősíteni tudjuk a márkaközösség szellemét.

Szenzációhajhász posztok helyett sorakoztassunk fel inkább kézzelfogható, gyakorlati tanácsokat, hasznos információkat. Fodrászként például adhatunk hajápolási tanácsokat vagy könnyen elkészíthető frizura ötleteket.

Posztolhatunk arról is, hogy hogyan alakítottuk át a szolgáltatásainkat vagy termékkínálatunkat a megváltozott igényeknek megfelelően. Például étteremként írhatunk a házhozszállítás módjáról és a rendelési lehetőségekről.  

De megoszthatjuk azt is, hogy mit teszünk a munkavállalóink és az ügyfeleink egészségéért, illetve hogy milyen felajánlásokkal segítettük a körülöttünk élőket.

Hogyan tereljük a vevőket az online megoldások felé?

A jelen helyzetben a vállalkozások többsége az online térben kapcsolódik a vevőivel. Fontos, hogy felvegyük a versenyt, sőt, sikerességünk érdekében ki is emelkedjünk közülük. Erőforrásainkat csoportosítsuk át erre a platformra, a most tervezett plakátok, szórólapok nyomtatása helyett az online eszközeinket fejlesszük.

Minden korábbinál nagyobb szükség lehet egy hívogató weboldalra vagy egy felhasználóbarát webshopra, ahová az eladásokat terelni tudjuk, ahol közeget teremthetünk szolgáltatásunk lebonyolításához.

A Google Ads és Facebook hirdetésekre most éri meg igazán áldozni, hiszen jelenlegi és potenciális célközönségünk online töltött ideje többszöröse lehet a korábbinak.

Fontos, hogy a meglévő ügyfeleinkkel való kapcsolattartásra is gondoljunk, amelynek hasznos eszköze lehet az automatizált hírlevélkampány.

Osszuk be úgy kapacitásunkat, hogy az online beérkező kérdésekre, rendelésekre mielőbb tudjunk válaszolni, ezáltal is erősítve a vásárlói bizalmat. Ennek egy hatékony eszköze lehet a Messenger chatbot vagy az azonnali online ügyfélszolgálat.