Marketing tippek kisbolt tulajdonosoknak

Számos marketing tippel találkozhatunk, amelyekkel az internetes megjelenésünket turbózhatjuk fel a közösségépítés és a potenciális ügyfélszerzés céljával. De mi a helyzet azokkal a vállalkozásokkal, kisbolt tulajdonosokkal, akik számára a vevőkkel kialakított személyes kapcsolatok a meghatározóak? Sok esetben az online hirdetések és reklámok helyett teljesen más típusú eladásösztönzésre van szükségünk. Cikkünkben most ezekre hoztunk tippeket.  

Ötletdoboz

Kevés jobb módja van a vevőcsalogató megoldások feltérképezésének, mint megkérdezni magukat a vásárlókat. Helyezzünk el a pulton egy dobozt, amelyben akár névvel vagy név nélkül várjuk az üzletfejlesztésre vonatkozó ötleteket. Legyen ez akár új termék vagy termékelhelyezés, kirakat, esetleg a bolt hangulatára vonatkozó elképzelések. Megannyi olyan inspirációval gazdagodhatunk, ami könnyen lehet, hogy korábban eszünkbe sem jutott. Továbbá a vevőkben is szimpátiát ébreszt, ha érdeklődést mutatunk igényeik iránt, éreztetve, hogy értük dolgozunk.

Törzsvevőknek ajándék

Meglepő, de a legtöbb üzlet esetében igaz, hogy a vásárlók 20%-ától származik a bevétel 80%-a. A kialakult törzsvevőkört érdemes megkülönböztetve kezelnünk, és ezt ki is fejezni az irányukba. Ne essünk túlzásokba, mert az könnyen kelthet visszatetsző hatást, de például az év végi időszakban egy üveg minőségi borral megköszönni az egész éves bizalmat, biztosan jóleső gesztus a vásárlók számára, és növeli a hozzánk fűződő lojalitásukat.

Visszavétel, visszaváltás

Természetesen vannak garanciális szabályok, amelyektől egyébként sem térhetünk el, de a folyamatosan nálunk vásárló vevők esetében érdemes nagyvonalúbban kezelni a visszaváltási eseteket. Ajánljuk fel törzsvevőink számára, hogy elégedetlenség esetén visszaadjuk a termék árát, persze csak ha továbbra is értékesíthető marad az eredeti formájában. Ez esetben teljesen biztosra vehetjük, hogy ők sem élnek vissza a jóindulatunkkal, sőt sokkal inkább választanak minket vásárlás céljából, hiszen így csökkentjük az esetleges bizonytalanságukat. 

Kártyás fizetés

Amennyiben boltunkban még nem elérhető a kártyás fizetés lehetősége, mindenképp pótoljuk. Manapság egy olyan üzlet sem lehet hosszútávon életképes, amely nem tart lépést a változó ügyféligényekkel, az egyre inkább a digitalizált megoldások felé mutató kezdeményezésekkel.

Új termékek első kézből

Amennyiben új termékek érkeznek üzletünkbe, hívjuk fel rájuk azoknak az ügyfeleknek a figyelmét, akikről tudjuk, hogy hasznos lehet számukra az a termékjellemző, amelyet most újdonságként kínálni tudunk. Fontos, hogy ne tolakodó jelleggel, hanem mintegy ajánlásképp tegyük, érzékeltetve, hogy ismerjük és értjük, hogy melyek azok a megoldások, amelyek számukra a legelőnyösebbek lehetnek. A vevők értékelni fogják az odafigyelést. 

Nyereményjáték

Kisbolt esetén se mondjuk le a szezonális vevőcsalogatásról, extra ösztönzésről. Időről időre szervezzünk nyereményjátékot, ami felpezsdítheti a vásárlói kedvet. Például a bizonyos összeg felett vásárlók között soroljunk ki a boltunk kínálatából termékeket.

Események a közösségépítésért

Kitalálhatunk különféle programokat, eseményeket is vevőink számára, hogy gyakrabban ellátogassanak hozzánk. Sőt így egy kisebb vagy nagyobb közösséget is ki tudunk alakítani, akik kötődnek boltunkhoz, márkánkhoz. Szervezzünk például olvasóklubot, ha könyvesboltunk van. Íróklubot, ha papírboltot üzemeltetünk, de kreatív hobbikört is alakíthatunk, vagy megszervezhetjük boltunk szülinapját is apró meglepetésekkel.

Egyedi boltdesign

Kisboltok esetén gyakran a bolt hangulata, a boltdesign az, ami a vevőket leginkább vonzza. Sokkal szívesebben térnek be olyan helyiségbe, amelynek megkapó a légköre, a színvilága és valami egyedi jelleghez is kötni tudják. Például virágboltunkat feldobhatjuk ízléses égősorokkal vagy könyvesboltunkat színes, képregény jellegű falillusztrációkkal.