Legyél jobb, mint a magyar cégek 90 százaléka!

Sok vállalkozás épül páratlanul jó, piacképes ötletre. A legtöbb esetben a fedezet előteremtése és a termék vagy szolgáltatás előállítása az „egyszerűbb” folyamatai az üzlet kiépítésének, míg a termék vagy szolgáltatás megismertetése a világgal és a potenciális vásárlókkal sokkal nehezebb feladat. Arról, hogy hogyan tudjuk megtalálni vevőinket, és hogyan tudjuk elérni, hogy minket válasszanak Mándó Milán, a minner.hu alapítója beszélt a Dobbantó Klub sorozat első idei rendezvényén.

A marketingnek három területet szükséges lefednie. Ez a figyelemfelkeltés, az információátadás és az emlékeztetés” – vázolta fel előadásának kezdetén Milán. Akkor leszünk sikeresek az értékesítésben, ha elérjük, hogy a potenciális ügyfeleink be tudnak minket azonosítani, és mintegy alternatívaként gondolnak ránk, amikor egy problémájukra keresnek megoldást. Ez egy több lépcsős, jól megtervezett folyamattal érhető el, aminek része a vevőink alapos megismerése, a folyamatos jelenlét, és a kreativitással ötvözött kommunikáció.

Ismerjük meg vevőinket!

Az előadó szavaiból megtudhattuk, hogy a vásárlók alapos ismerete sokkal többet jelent annál, minthogy koruk, nemük, termékünkkel egyértelmű összefüggésbe hozható igényeik tudatában vagyunk. Ahhoz, hogy megtaláljuk őket, és felhívjuk vállalkozásunkra a figyelmüket, tudnunk kell, hogy milyen szokásaik vannak, mi érdekli őket, hol és mikor tudunk velük interakcióba lépni.

Gondoljuk végig, figyeljük meg őket, kérdezzük meg tőlük, hogy milyen dolgok foglalkoztatják őket, milyen szokásaik vannak, mit csinálnak az előtt vagy az után, amikor a mi termékeinket használják. Ha az információk tudatában vagyunk, sokkal könnyebben körvonalazódik számunkra, hogy melyek azok a kapcsolódási pontok, amelyeken keresztül megragadhatjuk érdeklődésüket, bevonzhatjuk őket. Például, ha tudjuk, hogy az általunk árult ételt meccsnézés közben eszik előszeretettel, akkor posztoljunk olyan tartalmakat, amikor egy elégedett ügyfelünk vagy egy influencer a termékünket fogyasztja, háttérben egy aktuális bajnoki forduló közvetítésével. Így személyre szabottabb, emóciókat sokkal inkább kiváltó módon tudjuk magunkat népszerűsíteni, amivel könnyebben tudnak azonosulni a vásárlók és el tudnak köteleződni a termékünk iránt.

Tartalomgyártás: korántsem elég a termékleírás!

A modern kor információtengerében a vevőket sokkal több hír, tartalom éri el, mint amennyit úgy képesek befogadni, hogy emlékezzenek is rá. Az előadó meglepő adatokkal  mutatta be ezt:  egy átlagember számára 10 információ szükséges ahhoz, hogy valamiféle kötődés kialakuljon benne egy termék iránt, és eszébe jusson a márkanév vagy szolgáltatás. De ahhoz, hogy ezek az információk rögzüljenek, tudatosuljanak is, 300-1000 találkozás szükséges. Így tehát rendkívül nagy jelentősége van annak, hogy milyen, a vevő számára hasznosítható tartalom található felületeinken, amelyekkel ezt a szelektív figyelmet át lehet törni. Ha például a honlapunkra kattintva nem találkozik véleményekkel, konkrét információkkal másodperceken belül, egyből elkattint. Fontos, hogy mindig naprakész üzenetekkel fogadjuk a látogatókat, és tájékoztassuk az újdonságokról. A fent említett módon vevő megismerése azért is szükséges, hogy arra építve, kapcsolódási pontokat találva számukra érdekes témákat, nagy hírértékű tartalmat tudjunk velük megosztani.  

Hirdetések, mikor, hogyan?

Ha már megismertük vevőinket, és a minőségi tartalomgyártást is a rutinunk részévé tettük, hatékony hirdetésekkel turbózzuk fel üzletünket!

  • Termékeinknek vagy szolgáltatásainknak készítsünk egy igazán ütős landing page-et, vagyis promóciós oldalt, amely a weboldalunk olyan aloldala, ahova a hirdetés a vevőket átirányítja. A landing page akár több bekezdését is beállíthatjuk egy-egy hirdetési célnak. Nagyon fontos, hogy amikor hirdetünk, az szóljon a vevőkről, arról, hogy mik az igényeik, problémáik, amelyekre a szolgáltatásunk megoldást nyújt. Egy alaposan megtervezett promóciós oldallal ezekkel megismertethetjük.
  • Jól kiaknázható eszközként emelte ki Milán a remarketinget is. Ez azt a hirdetési filozófiát irányozza, amellyel azokat célozhatjuk meg, akik már jártak az oldalon, olvastak tőlünk vagy rólunk, de akkor még nem köteleződtek el, nem vásároltak. Vannak vevőcsoportok, akik jóval később hoznak döntést, akiket célszerű emlékeztetni arra, amit nálunk láttak. Például, ha egy autószervizeléssel kapcsolatos szolgáltatásunk van, és a potenciális vásárló januárban ellátogatott egy vagy akár több alkalommal is honlapunkra, de nem lett ügyfelünk, 3-4 hónap után emlékeztethetjük: „Nem voltál elégedett egy másik szervizzel? Mi még mindig itt vagyunk, és magas színvonalú szolgáltatással várunk”.

Gondolkodjunk kampányokban

Milán tippet adott arra vonatkozóan is, hogy milyen kapcsolódási pontokkal lehet közösségi aktivitásunkat kreatívan kivitelezni. Az emberek kifejezetten kedvelik az aktuális témákat, trendeket megfogó tartalmakat, de ha nem vagyunk még elég fantáziadúsak, akkor az évszakokra és az ünnepekre is utalunk. Például, ha pizzériánk van, egy esős napon akár egy borongós képpel ösztönözhetjük a házhoz rendelést: „Neked sincs kedved ma kimozdulni? Rendelj inkább egy pizzát!”.  Egyszerű, de mégis hatásos. Az előadó szavaival élve, a kevesebb néha több!

Csatornák

Fontos, hogy a kampányaink során egyszerre maximum három csatornát használjunk. Ezek között a Facebook és a Google legyen alapvető. Az előbbivel az információátadást és a folyamatos jelenlétet, utóbbival a vevők megismerését és célzását tudjuk leginkább kiaknázni a keresőoptimalizálás és egyéb eszközök segítségével, mint pl. az Analytics. De jó módszer még a hírlevélküldés is, ez esetben fontos, hogy itt a már meglévő ügyfeleinket tájékoztatjuk, míg az Instagramon a fiatalabb korosztályt tudjuk leginkább megtalálni.

+ Tippek:

Kérdezzünk a vevőinktől, legyünk kíváncsiak rájuk!

Az emberek szeretik, ha érdeklődnek irántuk. Elsősorban ne a termékünkről kérdezzük őket, hanem felőle érdeklődjünk. Egy Facebook poszt végén kérdezzük meg például, hogy „Te mi csinálsz ilyen időben szívesen?” vagy hogy „Te kinek szurkoltál a tegnapi meccsen?”. Ezzel személyes hangvételű interakciót tudunk generálni, ami erős kötődést tud kialakítani felénk.

Mindig legyünk lelkesek!

Az előadó végül kiemelte annak jelentőségét is, mennyire fontos, hogy mi magunk milyen lelkesedést mutatunk. Mennyire érződik szavainkból akár írott formában, akár személyes találkozás esetén az energiánk, lendületünk, amellyel akarva akaratlanul hatunk környezetünkre, inspirálni, aktivizálni tudunk másokat, köztük potenciális vevőinket. 

Kapcsolódó fotók