Kapcsolatépítés a nyaralás alatt

A nyaralás arról szól, hogy végre kikapcsolódhatunk a hétköznapokból, és egy időre elfelejthetjük a munkánkat is. Ugyanakkor sosem tudhatjuk, kivel sodor össze az élet, ha a pihenés alatt is nyitott szemmel járunk. Cikkünkből kiderül, hogyan tehetünk szert ilyenkor értékes ismeretségekre!

A szabadság elsősorban a pihenésünket szolgálja, hogy ilyenkor ne foglalkozzunk a cég napi ügyeivel. A helyszínváltozás és a lecsendesedés azonban sokszor abban is segít, hogy új perspektívából lássunk rá a vállalkozásra, így könnyebben lehetnek új ötleteink is. A nyaralás remek lehetőséget nyújt az inspirálódásra, egy-két szakmai cikk elolvasására, sőt, a nyári ismeretségekből akár még új üzleti kapcsolatok is születhetnek.

Ha nyaralás alatt egy új emberrel kötünk ismeretséget, és szóba kerül a foglalkozásunk, akkor bátran beszéljünk a vállalkozásunkról! Ilyenkor törekedjünk arra, hogy ne sablonos cégbemutatást tartsunk, hanem a vállalkozásunk kapcsán meséljünk történeteket. Beszéljünk saját magunkról, hogy minek a hatására indítottuk el a cégünket, és egy-egy érdekesebb munkánkról is mondhatunk anekdotát. A történetmeséléssel jobban megérti beszélgetőtársunk, mivel is foglalkozunk, másrészt könnyebben meg tudjuk magunkat különböztetni versenytársainktól.

A mesélés mellett természetesen figyelmesen hallgassuk meg a másikat is. Mindenki szereti, ha odafigyelnek rá, nincs ezzel másképp beszélgetőtársunk sem. Érdeklődjünk beszélgetőtársunk személye és munkája iránt, és nonverbális gesztusainkkal is fejezzünk ki osztatlan figyelmünket (forduljunk felé, bólogassunk, stb.). Hallgatással jobban megismerjük partnerünket, mi magunk pedig megfontoltnak és megbízhatónak tűnhetünk. Egy nyaralás remek lehetőség arra is, hogy olyan oldaláról ismerhessük meg egymást, amely egy hagyományos üzleti kapcsolatban sokáig rejtve maradhat. Ebben a helyzetben láthatjuk, milyen a másik, amikor elengedi magát, és megtudhatjuk, milyen a való életben.

Az üzleti élet egyik aranyszabálya: először ismerem, aztán kedvelem, majd bízom benne, s végül üzletet kötünk. Nyaraláskor leginkább az ismeretségkötés és szimpátia kialakításáig tudunk eljutni, ami mentén elkezdhetjük a bizalom kiépítését. Azonban egy új üzlet megkötésére ne nagyon számítsunk, hiszen beszélgetőpartnerünknek is elsődleges célja a pihenés. Ezért, ha hazaértünk és visszatértünk a munkához, vegyük fel újra a beszélgetés fonalát. Elegáns módja az ismételt kapcsolatfelvételnek, ha egy e-mailben nemcsak kifejezzük örömünket, hogy megismerkedtünk, hanem kapcsolódva egy témához, amit a beszélgetésben a partnerünk mondott, egy apró gesztust teszünk, például elküldünk egy cikket, ami érdekelheti.

Források: Piac és Profit; Vállalkozó Információs Portál