Így turbózd fel Insta oldalad

Az Instagram megfelelő alkalmazása segíthet vállalkozásunk fellendítésében. Sokan tudják ezt, a gyakorlatban azonban mégsem sikerül igazán népszerű tartalmat előállítani. Az alábbi alapelvekkel akár már ma új követőket szerezhetsz.

Az Instagram egy vizuális közösségi média csatorna, ezért a márkaépítés alapját itt kizárólag a fotók és videók jelentik. Ahhoz, hogy célt érjünk közönségünknél, elengedhetetlen, hogy jó minőségű, egyedi képekkel dolgozzunk, melyek segítségével vállalkozásunk megragadhat követőink emlékezetében. A képmegosztóval elsősorban követőink számát tudjuk növelni, illetve erősíthetjük a magunkról kialakított imázst. Egyfajta hirdetési felületként is használhatjuk a profilt, de ne essünk túlzásokba, érdemes inkább a közösség bevonásában gondolkozni. Ez bizony sok időt és energiát igényel, de a befektetés hosszútávon nagyon megéri.

Milyen a jó Instagram profil?

Fontos, hogy az Insta oldal egyedi és következetes legyen, illetve, hogy a posztolás egy általunk meghatározott időrend szerint történjen.  Mindehhez azonban először el kell döntenünk magunkban, hogy ki a célközönségünk, kikhez, milyen célból szeretnénk szólni a vállalati Instagram profilunkkal. Amint tisztában vagyunk céljainkkal, kitalálhatjuk egyedi arculatunkat is. Érdemes egy letisztult, egységes színsémát alkalmaznunk, és egyedi grafikai- és feliratvilágot. Hatásos lehet, ha a filterek kiválasztásánál is következetesek maradunk, nem térünk el merőben korábbi posztjaink stílusától. A képi világon túl pedig a legfontosabb, hogy Instagram képeink személyes hangvételűek legyenek, a vállalkozásunkról és/vagy annak termékeiről szóljon oldalunk. Időnként megjelenhetnek képek a munkatársakról is, így még közelebb érezhetik magukat a követők a vállalkozáshoz.

Milyen és mennyi szövegre van szükség Instagramon?

A szép képek mellett a jó képaláírások is segíthetnek a felhasználói elköteleződés növelésében. Egy képaláírás akár 2200 karakter hosszú is lehet, de jobb inkább nem kihasználni ezt a lehetőséget. A képaláírás legyen rövid, de frappáns, és a hangulatjelekkel se fogjuk vissza magunkat! Egy poszthoz az alkalmazás maximum 30 hashtaget enged beírni, de a kevesebb több elve itt is érvényesül. Már 5 jól kiválasztott hashtag is bevonzza a felhasználókat.

Hívjuk ki követőinket egy játékra!

Egy egyedi hashtag alkalmazásával akár versenyt is indíthatunk követőink között, ahol a vállalkozással kapcsolatban kérhetünk képeket a kitalált hashtaggel. Például egy cipőkészítő megkérheti kedvelőit,osszák meg, milyen érdekes helyeken járnak cipőikben. A felhasználók a megfelelő hashtaggel ellátott képek révén népszerűsítik az oldalt, melyet egy ingyenes ajándéktermékkel, vagy kuponnal honorálhatunk.

Kísérletezzünk bátran!

Nem kell megragadni kizárólag a képeknél, közzétehetünk rövid videókat, vagy a Boomerang alkalmazással készített végtelenített kisvideókat is. Továbbá saját történeteket is készíthetünk (ehhez húzzuk jobbra a képernyőt), és még élő videók megosztására is van lehetőség (maximum egyórás időtartamban).,Érdemes kihasználni az Instagram funkcióit, hiszen ezek mind egyedibbé és még izgalmasabbá teszik az oldalunkat. Ne féljünk kihasználni a funkciókat, utólag mindenből tanulhatunk: ejtsük azokat az ötleteket, amelyek a mi követőbázisunkat nem hozzák lázba.

Kapcsolódó fotók