Így nevezd el a vállalkozásodat!

A vállalkozásalapítás talán legnehezebb része a cég elnevezése, hiszen egy olyan szót vagy kifejezést kell találnunk, amely jellemzi tevékenységünket, egyedi, mégis jól megjegyezhető és frappáns. Az ötletelés megkönnyítéséhez összeírtunk néhány olyan szempontot, amelyeket érdemes mérlegelni a név kiválasztásakor.

Az a legszerencsésebb cégnév, amely rövid, könnyen megjegyezhető, mégis valahogyan kapcsolódik a vállalkozás tevékenységéhez, tehát a név alapján rögtön tudják a fogyasztók, hogy miről is van szó. Mivel ez az a dolog, amivel először találkoznak a potenciális vásárlók, olyannak kell lennie, ami felkelti az érdeklődést és szimpátiát vált ki. Ha konkrét névjavaslatot nem is tudunk adni, de néhány támponttal segítünk megkönnyíteni a választást.

1. Legyen könnyen érthető!

Egy jó cégnév könnyen érthető, megjegyezhető és könnyen betűzhető, utóbbi például számlakiállításánál jön majd jól. De arra is figyeljünk, ha saját weboldalt hozunk létre, az URL címben is értelmezhető legyen a név. És mivel évekre-évtizedekre választunk nevet, ne üljünk fel valamilyen aktuális divatnak, igyekezzünk kitalálni valami időállót.

2. Törekedjünk az egyszerűségre!

Kerüljük a túlbonyolítást, új szavak kreálását vagy az érthetetlen szójátékokat, mert egy értelmetlen vagy túl hosszú névre senki nem fog emlékezni. Ráadásul évek múlva is újra és újra el kellene magyaráznunk, hogy mit is jelent a név, amit valószínűleg addigra már mi is unni fogunk.

3. Fontoljuk meg, érdemes-e idegennyelvű szót kitalálnunk!

Amennyiben a hosszú távú terveink között az export is szerepel, érdemes elgondolkodni egy idegennyelvű szó használatán, amelyet külföldön is biztosan megértenek, illetve itthon is értelmezni tudnak a fogyasztók. Természetesen a hazai piacra értékesítő vállalkozásnak is lehet idegennyelvű neve, de csak akkor, ha a célcsoportunk érti azt (például a fiatalok könnyen megértenek bármilyen angol nyelvű szót).

4. Saját név használata

Magánvállalkozóként adott lehet saját nevünk használata a cégünk elnevezéséhez, esetleg a családi nevünk. Egy családnév jelképezheti a generációkon átívelő szaktudást, ezért automatikusan bizalmat ébreszt a vásárlókban. Viszont a legszerencsésebb helyzetben azok vannak, akiknek ritka, mégis könnyen érthető nevük van.

5. Ellenőrizzük, nem foglalt-e az általunk kitalált név!

Valószínűleg a gondolkodás során, több ötletünk is születik, ezeket érdemes ellenőrizni, hogy valaki más nem használja-e már. Emellett érdemes előre megnézni, hogy a versenytársak milyen neveken futnak, hogy elkerüljük a hasonlóságot. Kerüljük az olyan szavakat is, amelyek ismert márkanevekkel csengenek össze, mert nem kelti a professzionalizmus hatását, inkább csak az utánzásét.

+1. Kutassunk az interneten

Ha nincs jó ötletünk, és végleg elkeseredtünk, nézzünk szét az interneten, ahol több cégnév generátort is találhatunk. Ha nem is az itt talált neveket jegyeztetjük be, inspirációnak hasznunkra válhatnak ezek az oldalak.