Így készíts profi árajánlatot!

A meggyőző árajánlat kulcsfontosságú egy vállalkozás számára, hiszen új megbízásokat hozhat. Az összecsapott, személytelen ajánlatokkal könnyen elbukhatunk egy üzletet, érdemes tehát időt és energiát szánni elkészítésükre. Cikkünkben pontokba szedtük a legfontosabb tudnivalókat egy ajánlat profi megírásához.

1. Legyünk gyorsak!

A legtöbb érdeklődő egyszerre több cégtől is bekér árajánlatot, így azok a cégek, akik a többieknél később reagálnak, elveszíthetik a megrendelést. Igyekezzünk az árajánlat megírásával és elküldésével, ezzel érezheti a potenciális ügyfelünk, hogy fontos számunkra.

2. Legyen személyre szabott az árajánlat!

Nem túl elegáns, ha a leendő ügyfeleknek csak egy brossúrát küldünk a dobozos termékekről/szolgáltatásokról. Érdemes előzetesen egyeztetni az igényeket, majd ahhoz szabott árajánlatot készíteni, akár több verzióban is. Adjunk meg egy olcsóbb és egy drágább, extrákkal kiegészített lehetőséget is, így a megrendelő elgondolkozhat rajta, hogy hajlandó-e több pénzt áldozni egy minőségi termékért, szolgáltatásért, vagy inkább megmarad az egyszerűbb megoldás mellett.

3. Részletezzük a szolgáltatást!

Az ár mellé írjuk le, hogy mi minden jár a termék vagy szolgáltatás megrendelésével, vagyis pontosan miért is fizet az ügyfél. Ez alapján könnyebben hoz döntést a megrendelő is, hiszen tudja mérlegelni, hogy a pénzéért azt kapja-e, amit valóban szeretne. Továbbá a teljesítés, vagy a szállítás határidejét se felejtsük el feltüntetni!

4. A megjelenés legyen letisztult és esztétikus!

Talán mondanunk sem kell, mennyire fontos az árajánlat formai megjelenése. Az átküldött ajánlat csak akkor kelt professzionális benyomást a cégről, ha az formailag megfelelő. Az árajánlatban legyen egy címoldal céglogóval, címzettel és feladóval, a szövegrészben pedig mindent tagoljunk, hogy a dokumentum átlátható legyen.