Így használd hatékonyan az Instagram fiókodat

Az online marketingben nem érdemes csak egy csatornára fókuszálni: mindig a teljes képet kell szem előtt tartani, és fontos időt szánni az adott csatornát használó célközönség igényeinek megértésére. Az Instagram az egyik legdinamikusabban fejlődő felület, ahol már a magyar fogyasztók többsége regisztrált, így a hazai fogyasztói fókusszal rendelkező vállalkozásoknak is érdemes használniuk, de ha terveid között szerepel a határon túli értékesítés, akkor egyenesen kötelező elem.

Kikhez szólhatsz az Instagramon keresztül?

Az itt megosztott pozitív töltetű gondolatokkal, képekkel hatékonyan érhetők el a fiatal vásárlók, de az impulzusvásárlást is erősítheted velük.

Amerikában már csaknem olyan fontos az Instagram alapján kialakított első benyomás, mint egy vállalati weboldal. Ez a cég online képes magazinja, amely megmutatja, hogy mit csinálsz az üzleti világban.

Az Instagram oldalt – csakúgy, mint a többi közösségimédia-felületedet – tudatosan érdemes felépíteni, előre meghatározott stratégia mentén, azaz márkád egyedi terméktulajdonsága alapján alakítsd ki a képes tartalmakat. Ehhez kérheted akár szakértő segítségét is.

Célszerű, ha a tartalom igazodik a vállalat arculatához, miközben rendezett, jól áttekinthető és a színeiben is harmonizáló hatást kelt. Az Instagramon soronként három-három kép jelenik meg, amelyeket felfűzhetsz akár egy a cég számára fontos ügy, téma köré. Törekedj arra, hogy ne mindig a termékeidet posztold, légy kreatív: hangulatképek, egy PR-kampány képei, zsánerfotók is használhatók.

Az Instagram a képek mellett a hashtag-ek fellegvára. Ezek segítenek abban, hogy a keresők megtalálják a márkádat. A Hashtagify ingyenes szolgáltatása segít a toplistás kulcsszavak kiválasztásában és azok helyettesítésében is.

Ha Instagram-kampányt tervezel, törekedj arra, hogy a hirdetésed kitűnjön a többi közül. Jó ötlet lehet egy nyereményjáték, amelyen egy saját hashtaggel tervezett egyedi pólót sorsolsz ki de készíthetsz letölthető tartalmakat is. Instagram-kampánnyal segítheted rendezvényeid sikerességét, vagy ezen keresztül kérhetsz be akár vásárlói véleményeket is, megspórolva ezzel egy költséges piackutatást.

Az Instagram használatáról további tanácsokat találsz például itt vagy itt.