Így használd a Facebookot vállalkozóként!

Hogyan jelenj meg a legnépszerűbb közösségi oldalon, ha el akarod indítani vagy egyszerűen csak fejleszteni szeretnéd a vállalkozásodat? –  erről volt szó az idei első Dobbantó Klubon, amit április 26-án tartottunk a Google Grundon. A rendezvényen Lévai Richárd, közösségi marketing specialista, valamint Kudron Anna, a PINKPONILO egyik alapítója adott tanácsokat a Facebook megfelelő alkalmazására. Cikkünkben a legfontosabb praktikákat emeljük ki.

A két előadóA megkerülhetetlen „4k szabály”

Sokat hallani arról, milyen nagy sikereket lehet elérni a jól felépített, átgondolt Facebook-kommunikációval, miközben többeknek inkább kudarcélményei vannak. Lévai Richárd szerint a vállalkozások számára az egyik legfontosabb alappillér a közösségi értékesítés 4k-ja: kapcsolatteremtés, kapcsolatépítés, konvertálás, követés. Ezt a folyamatot kell lépésről lépésre végig vinni.

Az aktivitások titka

Fontos, hogy úgy írjunk Facebook posztot, hogy azzal követőinket kommunikációra buzdítsuk. Minél több komment érkezik egy bejegyzés alá, annál nagyobb lesz a láthatóság, vagyis több emberhez juthatunk el. Emellett jó taktika az is, ha érzelmeket váltunk ki az emberekből. Lehet ez kíváncsiság, meghatottság, felháborodás vagy öröm,  Richárd szerint egy a lényeg: hassunk az érzésekre, hiszen a legtöbb embert az érzelmei határozzák meg cselekedeteiben, így a termékek vagy szolgáltatások megvételében is.

A sztorik jelentősége

A szakértőnek meggyőződése, hogy a Messenger-sztorikkal egyre több embert lehet elérni, és az elkövetkező 1-2 éven belül ez a fajta online kommunikáció lesz a trend. A sztorik használata emellett azért is fontos egy vállalkozó életében, mert még ha a felhasználók nem is tekintik meg a történetünket, akkor is folyamatos jelenlétet tudunk tanúsítani, látják, hogy „ott vagyunk”, ezzel emlékeztetjük követőinket a termékünkre.

„Manuális technológia egy online felületen”

A Dobbantó Klubok korábbi hagyományaihoz hűen egy női vendégelőadó is megosztotta gyakorlati tapasztalatait a résztvevőkkel: ezúttal Kudron Anna, a PINKPONILO közösségi varroda egyik alapítója. Anna kihangsúlyozta, hogy tapasztalatai alapján az online kommunikáció legfontosabb elemei a minőségi tartalmakon túl az időzítés és az őszinteség. A Facebook előnyei közé tartozik, hogy olcsó, könnyen kezelhető és sok embert lehet elérni a segítségével, ugyanakkor ha egy vállalkozás imázsához nem tartozik egy sajátos stílus és habitus, az véleménye szerint könnyen kudarchoz vezethet. Anna többek között megosztotta, hogy mekkora jelentősége van annak, mikor és hogyan nevezünk el termékeinket vagy szolgáltatásainka, hiszen ami ma még vonzó, az holnap már elcsépelt lehet. Emellett arról is mesélt, hogy volt olyan eseménysorozatuk, ahol egy új borítókép elegendő volt ahhoz, hogy a jelentkezők száma jelentősen növekedjen.

A mindenki számára nyitott Dobbantó klubesemények folytatódnak. Legközelebb április 30-án rendezzük meg a szokásos helyen, a Google Grundon, ahol az Instagram használatáról beszélgetünk.

Kapcsolódó fotók