Így építs brandet az Instagramon

Mára az Instagram vált a legmegfelelőbb platformmá arra, hogy egy induló márkát fellendíthessünk. A Facebook használata továbbra is kihagyhatatlan, és egyre inkább feltör a TikTok is, mégis, ha brandépítésről beszélünk, egyértelműen az Instagramon való hangsúlyos megjelenés tűnik a legjobb választásnak. Mostani cikkünkben összeszedtünk néhány olyan tippet, amelyek segíthetnek márkánk építésében ezen a felületen.

Az Instagram már több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik. A felület napjainkban megkerülhetetlen lett azok számára, akik márkaépítésben gondolkoznak. A platformon való jelenlét elsődleges célja egyfajta rajongói kör kialakítása, valamint a márkatudatosság mélyítése. A következő tippek abban segítenek, hogyan érjük el ezeket, akár nulláról indulunk, akár ha régebb óta futó márkát szeretnénk erősíteni.

Kell egy jó profil!

Az Instagram egy vizuális platform, nélkülözhetetlen, hogy olyan profillal rendelkezzünk, amely a célközönségünk számára már első ránézésre vonzó lehet. Nagy jelentősége van emellett a bio-nak is, mivel ez a rövid pár karakteres önmeghatározás lehetőséget ad arra, hogy kicsit közelebb hozzuk magunkhoz a potenciális rajongót. A bio lehet letisztult, vicces, kreatív, használhatunk sok emojit vagy keveset. A cél az, hogy önazonos, de erős legyen, és ne ígérjen mást, mint amit egyébként kínálunk. Használjunk ki minél több olyan lehetőséget, amit az Instagram biztosít: adjuk hozzá elérhetőségünket a profilunkhoz, valamint egy kattintható linket is beilleszthetünk, ez tovább viszi a látogatót a weboldalunkra, ahol hozzájuthat a termékeinkhez.

Tartalom: folyamatos és megnyerő

Az Instagram-tevékenységünk esetében nagy jelentősége van a folyamatosságnak. Nem az az elsődleges, hogy irtózatos gyakorisággal posztoljunk a felületre, viszont fontos, hogy rendszeresen szolgáljunk tartalommal, hosszabb kihagyások nélkül.

Arra, hogy milyen anyagokra van szükségünk a bázisunk növekedéséhez, egy angol kifejezés a legmegfelelőbb: engaging. Olyan tartalomra van szükség, amely valamilyen, vagy akár több szempontból megfoghatja a fogyasztót, megállítja a mindennapi rutinjában, arra készteti, hogy a kontentet kedvelje, kommenteljen, megossza vagy ha még új, a követésre is rányomjon. Ezek az interakciók nagyon fontosak, hiszen az algoritmus akkor juttat el minket minél több emberhez, ha azt látja, hogy másokat aktivitásra ösztönöz az, amit megosztunk. Ehhez szükséges egy esztétikus vagy izgalmas, kreatív vizuális tartalom és egy megfelelő leírás, amellyel aktivitásra ösztönözhetjük a közönségünket. Ilyen lehet egy kérdés, egy izgalmas történet. A lehetőségek tárháza végtelen, a legfontosabb, hogy megtaláljuk a megfelelő hangot, amely vonzóvá teheti a márkánkat az emberek számára. Ezek a posztok vagy sztorik nem csak a követőinkhez jutnak el, ha az algoritmus érzékeli, hogy aktivitást generálunk, minél több ember láthatja.

Az interakció kulcstényező lehet

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy távolságtartással viszonyulnak a célközönségükhöz. Nem szabad elfelejteni, hogy az Instagram egy közösségi média felület, ahhoz pedig, hogy igazán elkötelezett fogyasztókat szerezzünk, fontos, hogy interakcióba lépjünk velük. A célközönségünk mindig szívesen fogadja a törődést, ha azzal a reménnyel szólhat hozzá a posztjainkhoz, reagálhat a sztorijainkra, hogy választ kap. Érdemes válaszolni a kommentekre, sőt, visszakérdezni, hogy ezzel minél nagyobb aktivitást generálhassunk a profilunkon. Valószínűleg nem is fog nehezünkre esni, hiszen olyan emberekkel léphetünk kapcsolatba, akikkel közös az érdeklődésünk, ráadásul remek kommunikációs felület lehet a kommentszekció, hiszen megválaszolhatjuk a fogyasztókban felmerülő kérdéseket.

Természetesen rengeteg egyéb lehetőség is van arra, hogy Instagram-tevékenységünket eredményesebbé tegyük, mindenesetre ez a három pont megkerülhetetlen, ha márkát szeretnénk építeni a felületen. Gyártsunk minőségi tartalmakat a lehető legkonzisztensebb módon, és maradjunk mindig önazonosak, segítőkészek, hiszen a fogyasztók bizalmát így nyerhetjük el, ez pedig a márkaépítés fontos sarokköve.