Hogyan vásárolunk, és mivel fizetünk 2017-ben?

A Forrester technológiai és piackutatási cég előrejelzése szerint az elektronikus kereskedelmi értékesítés 2017-ben a 110 milliárd dollárt is elérheti. A technológiai fejlettség nemcsak átalakította a kereskedelmi szektort, hanem számos ország gazdaságában az egyik legizgalmasabb és leggyorsabban fejlődő iparággá is tette. Íme, néhány 2017-re vonatkozó, kereskedelmi technológiát érintő innovatív trend a Forrester szerint.

Több opció a fizetéskor

Az okostelefonok használatával egyértelműen bővülnek a fizetéskor választható opciók. Ma már nem csak a klasszikus bankkártya, vagy készpénz állnak rendelkezésünkre egy-egy vásárlás során. A termékek scan-elését segítő fejlett képalkotó technológiák gyorsabb fizetési alternatívát kínálnak és növekvő trendként jelennek meg a kereskedelmi szektorban.

A bolti eladók, mint csúcstechnológiai mindentudók

A prognózisok szerint egyre bővülnek az eladók feladatai is, akik már nem csupán a hagyományosan értelmezett bolti eladó szerepkörében mozognak, hanem egyfelől a vásárlói kapcsolatokért felelnek, másrészt jól ismerik a vevők személyes preferenciáit. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor egy vásárló belép az üzletbe, az eladók már olyan megbízható adatok alapján készített termékajánlatokkal várják, mint az ügyfél legutolsó vásárlása, vásárlói hűsége, a korábbi online keresései, személyes ízlése, egy weboldalra bejelentkezés gyakorisága vagy a vásárlói preferenciái.

A közösségi média, mint növekvő népszerűségű kereskedelmi csatorna

A kereskedők szeretik, ha a vásárlók tartalmakat közölnek, amelyek a képmegosztásokkal és a hashatagekkel valódi, működő „szájmarketinggé” alakulnak át. Egyre több kereskedő fektet be olyan technológiai megoldásokba, amelyek a vásárlók által közölt tartalmakat még inkább megvásárolhatóvá és vonzóvá teszik. Ahelyett, hogy a vásárlóknak el kellene hagyniuk az aktuális oldalt ahol, éppen böngésznek – csak azért, hogy megvásárolják a fotókon látott terméket – az árucikket már a felfedezés pillanatában könnyedén megvehetik a tartalomra kattintva, bármely közösségi média csatornán nézelődjenek is.

Digitális felzárkózás és digitális átalakulás

Az online kereskedelem a digitális technológia hatalmas átalakulásával néz szembe, hangalapú felületeket és a mesterséges intelligencia erejét használják fel, és már az is lehetséges, hogy egy rólunk készült pontos, háromdimenziós kép segítségével online próbáljunk fel egy ruhát. Azt is mondhatjuk a virtuális bolti eladónak, hogy zsűrizze a kiválasztott ruhát/terméket, és fizethetünk hangalapú parancs használatával is. Az online kereskedelem a mesterséges intelligencia használatával fog kibontakozni, a vásárlási tanácsadók megtanulják az egyén preferenciáit arra vonatkozóan, hogy mi a kedvenc boltja, vagy ki a kedvenc eladója. Idén a kereskedelmi ágazat 145 százalékkal többet költ virtuális valóság hardwarekre szoftverekre és egyéb kapcsolódó szolgáltatásokra, az IDC (International Data Corporation) piackutató szerint egymilliárd dollárnál is többet.

A vásárlók egyszerűbbnek értékelik majd a fizetést

Bár a fogyasztók azt szeretnék, hogy az online térben történő vásárláskor minden zökkenőmentesen működjön, az erre kifejlesztett technológiák máig küzdenek a vásárlói igények kielégítésével. 2017-től nemcsak a szolgáltatók és a vásárlók igényei közt nőhet az összhang, hanem komolyabb biztonsági módszerek és digitális azonosítási eljárások is életbe lépnek majd. Az olyan lehetőségek leegyszerűsítik a vásárlást - mint a digitálisan scan-elhető jogosítvánnyal vagy útlevéllel való fizetés. Továbbá azt is lehetővé teszik, hogy olyan módszerekkel (banki alkalmazások, virtuális pénztárcák vagy digitális igazolványt- és személyes adatokat kezelő alkalmazások) fizessünk, amelyek használata abszolút mellőzi majd a fizikai pénztárca használatát.