Hogyan tartsuk meg a weboldalunkra látogatókat?

Nem elég weboldalunkra vagy online boltunkba csalogatni a felhasználókat, ott is kell tartani őket, ha szeretnénk, hogy a nézelődésből végül vásárlás is legyen. Most összeszedjük, melyek a felhasználóbarát weboldalak ismérvei.

Legyen weboldalunk könnyen és gyorsan elérhető!

Az internethasználók jelentős része okostelefonját használja a böngészésre, ezért úgy kell kialakítani az oldalt, hogy az telefonon is könnyen kezelhető, átlátható legyen. A számítógépes és mobilverziónak nem feltétlenül kell teljesen egyformának lennie, lényeg, hogy a céges arculattal megegyezzen.

Emellett ügyeljünk arra is, hogy az oldal gyorsan betöltődjön, hiszen az internetezők hajlamosak inkább bezárni egy lassan töltődő oldalt, és keresni egy másikat, mint várakozni. Az oldal sebességének méréséhez olyan eszközöket használhatunk, mint például a Test My Sight és a Google Page Speed ​​Insights szolgáltatások, amelyek tanácsokat is adnak a webhely betöltésének gyorsítására.

Ügyeljünk a színekre és az elrendezésre!

Válasszuk ki gondosan a webhely színeit, és azok illeszkedjenek cégünk arculatához. Találjuk meg az egyensúlyt az esztétika és a letisztultság között. Az arculati elemek mellett pedig ügyelnünk kell arra is, hogy háttér és a szöveg közötti kontraszt is megfelelő legyen, hogy a feliratok könnyen olvashatók legyenek.

A weboldalunkra látogatók legtöbbször a navigációs sáv alapján tájékozódnak az oldal tartalmáról, így a sáv alkalmazása ajánlott. Ugyanakkor vigyázzunk, hogy ne legyen túl sok kategória a navigációs sávon belül, különben könnyen bonyolulttá válhat az oldal.

Tüntessük fel az információkat jól látható helyen!

A legtöbb felhasználó nem hajlandó hosszabb ideig keresni az információkat, ha nem talál meg azonnal valamit, tovább lép. Ráadásul gyanúsnak is hathat, ha egy termékleírás nem teljes, és egy-két paraméterről nehezebben lehet tájékozódni, külön kell levadászni minden információt. Minél részletesebb és könnyebben hozzáférhető információt kínálunk, annál szimpatikusabb lesz oldalunk – és ezáltal a cégünk – a felhasználók számára.

Helyezzünk el az oldalon jól látható, kissé elkülönülő cselekvésösztönző (call to action) gombokat, így a felhasználóknak nem kell külön keresgélni a vásárlásgombot vagy a hírlevélfeliratkozás lehetőségét. 

Forrás: webergoline.hu