Hogyan készítsünk sikeres blogot?

Egy amerikai blogger csapat, a New York Times és a TIME Magazin hasábjain is gyakran idézett The Minimalists szerint csupán az alábbi öt lépés kell ahhoz, hogy érdekes, jól felépített és nagy forgalmat generáló blogot készítsünk

  • Válasszunk olyan domain nevet, amely később megjelenik a blog nevében is, pl. uvegekszer.blogspot.
  • Egyszerű sablont használva tervezzük meg a blogunkat.
  • Lehetőség szerint olyan nevet válasszunk a blognak, amelyet könnyen megtalálnak az olvasók.
  • Kezdésnek használjunk wordpress alapú blog motort, ahol még sablonokat is találunk az oldal megjelenéséhez.
  • Igyekezzünk olyan tartalmakat közölni, amelyek értéket közölnek az olvasókkal.

Más tartalommarketing szakértők azért tovább árnyalják a képet, és ezeken az egyszerű, ám hasznos gyakorlati tanácsokon felül számos egyéb dologra is felhívják a figyelmünket, ha széles olvasótábort szeretnénk magunk mögött tudni. A téma megválasztása például döntő tényező, aminek nélkülözhetetlen része, hogy valóban értsünk az adott területhez. Habár nehéz olyan területet találni, ahol még nincsenek „szakértők”, – ami nem feltétlenül jelent tényleges szakértelmet – jó ösztönző lehet a versenytársak elemzése. Érdemes őket folyamatosan figyelemmel kísérni és saját blogunkkal összevetni.  Egy-egy saját poszt megírását olvasással és kutatással érdemes kezdeni, hogy elegendő és hiteles forrásból származó új információt közöljünk az emberekkel, vagy, hogy a már ismert információkat egyedi nézőpontból tudjunk bemutatni.

Mindenképpen kell valamilyen plusz töltetet csempészni a mondanivalóba, hiszen alapvető, hogy ma már nagyon megkapónak kell lennie egy cikknek/posztnak ahhoz, hogy sokan elolvassák. A Mindennapi Pszichológia (mipszi.hu) elemzése szerint egy átlagos felhasználó huszonöt másodperc alatt futja át egy honlap tartalmát és egy háromszáz szavas cikket nagyjából negyven másodpercig olvas, tehát döntő fontosságú, hogy a bejegyzéseinknek figyelemfelhívó címe és leadje (a cikk elején lévő néhány mondatos figyelemfelhívó szöveg) legyen, különben esélyünk sincs rá, hogy végigolvassák írásunkat.

A blog lelke a stílus, ezért fontos következetesnek maradni a hangvétel megválasztásában, hogy kihez szeretnénk eljuttatni a gondolatainkat. Több olvasója van a humoros, könnyed, laza, követhető és jó helyesírással megírt blogoknak, mint a hanyag módon és monoton stílusban megírt szövegeknek. A minőségi kritériumok mellett törekedni kell a szórakoztatásra is.

Szinte kötelező érvényű az egyszerűség a blog vizuális megjelenítésére vonatkozóan, a feleslegesen alkalmazott feltűnő elemek zavaróak a szemnek, sőt, sokszor el is ijesztik az érdeklődőket. Egyesek szerint nem a gifek ragadják meg a figyelmet, hanem elsősorban olyan jól megválasztott, jó minőségű fotók, amelyek megkapóak és szellősebbé teszik a szöveget.

Érdemes előre megtervezni egy adott hónapra a posztolás menetét, így elkerülhető, hogy túl sok dolgot közöljünk egyszerre, ami tervezhetőbbé, átláthatóbbá teszi a blogot. Emellett a rendszeres posztolás biztosítja az állandó olvasótábor jelenlétét is, de ebben is meg kell találni az arany középutat. Jó irány lehet a heti egy poszt, de az annál több vagy kevesebb megbízhatatlanná teszi az online jelenlétünket.

A hitelesség megőrzése érdekében a posztolás előtti utolsó simítások segítenek abban, hogy hamis információ vagy rossz helyesírással megírt tartalom ne kerüljön az olvasókhoz. Minden alkalommal hasznos lehet, ha a cikket friss szemmel újra átfutjuk, és csak ezek után osztjuk meg. A blogírás közösségépítést is jelent, ezért a kommentelés lehetősége egy poszt után szintén jó alkalom a stabil olvasótábor kialakítására. Fontos, hogy ne hagyjuk figyelmen kívül ezeket: a visszacsatolásokra és kritikákra reagáljunk, ne csak válaszainkban, hanem ha jogosak, szívleljük is meg azokat.

 

Kapcsolódó fotók