Hogyan hirdess hatékonyan az online világban?

Egy jól kivitelezett online hirdetési stratégiával még a legkisebb vállalkozás is csodára lehet képes. Mi kell mindehhez? Kreativitás, célcsoportismeret, és minőségi tartalom.

1. Közösségi felületek

A Facebookkal 6 millió magyar felhasználót érhetünk el, és az általunk keresett célcsoport is beállítható különböző mutatók alapján. Jó célzással viszonylag olcsó hirdetési felületként alkalmazható, sőt, ha összekötjük a weblapunkkal, az is megoldható, hogy külön hirdessünk azoknak, akik már jártak az oldalunkon.

Íme, néhány jó tanács:

  • Kerüljük a kék szín használatát: egy kék oldalon a kéktől minél elütőbb színek a befutók.
  • Hatékonyabb hirdetéseket érhetünk el emojik használatával. Fontos, hogy minél frappánsabb, autentikusabb legyen az emoji.
  • Használjunk képet vagy videót szinte minden posztunkhoz.
  • Használjuk a hashtageket, de ne vigyük túlzásba, ugyanis túlzott használata megnehezíti az olvasást. Az ideális arány 5-10 releváns hashtag posztonként.

Az Instagram vizuális felülete kiválóan alkalmas termékek képi megjelenítésére. Az átkattintási arány is viszonylag magas, akár 6-8 százalékos átkattintási arányt is elérhetünk. A felület a 18-34 éves korosztály körében a legnépszerűbb. A Facebookkal ellentétben az Instagramon azok a cégek lesznek lépéselőnyben, akiknek az azonnali eladás helyett a hosszabb távú, fokozatos márkaépítés a céljuk.

A LinkedIn összefogja a szakértőket és az üzletembereket. A magasabb státuszú közönségnek szól, elsősorban a szakmai márkaépítést szolgálja. A céges oldalak tartalmaznak borítóképet, a vállalkozás híreit, linkeket a termékekhez, szolgáltatásokhoz, karrierlehetőségekhez.  Hátránya, hogy egyelőre magasabb a költsége és viszonylag alacsony az átkattintási hajlandóság. Az oldal tanácsadóknak, vállalkozóknak, képzett álláskeresők és B2B kereskedők számára ideális. Azoknak a vállalkozásoknak viszont, akiknek „a hétköznapi vásárló” a célcsoportja – boltok, éttermek, B2C kereskedők – kevésbé bizonyul praktikusnak.

2. Google AdWords hirdetések

A Google AdWords hirdetések két nagy csoportját különböztetjük meg: a szövegalapú és a display hirdetéseket, melyek a Google partneroldalain jelennek meg. A választásnál a legfontosabb átgondolandó szempont a célközönség. Display hirdetésekkel elsősorban a vásárlói ciklus elején lévő internetezőket lehet hatékonyan elérni. Ellenben a szövegalapú keresőhirdetésekkel azokat érdemes megcélozni, akik csupán néhány kattintásnyira vannak a vásárlástól.

Bár a Google hirdetések drágábbak a Facebooknál, kiválóan alkalmasak az értékesítés növelésre, emellett egyaránt jól célozható a közönség érdeklődési és geográfiai területek alapján. Az AdWords hirdetések szíve-lelke a megfelelően kiválasztott kulcsszavak és kifejezések, amelyek emelik a kampány hatékonyságát.

3. Bannerhirdetések

Ez a hirdetési lehetőség hasonlít a korábban már említett Google display hirdetéseire. A különbség abban rejlik, hogy ez esetben közvetlenül a médiumok végzik az egyes felületek értékesítését. A banner hirdetések elsősorban imázsnövelésre és márkaismeret bővítésére alkalmasak. Marketing tanácsadók véleménye szerint a kisvállalkozások számára ez a stratégiai eszköz elkerülhetetlen. Ennek oka, hogy kvázi a célközönség retinájába kell égetni a cég logóját, nevét, hogy kialakulhasson egy jól megjegyezhető kép a vállalatról, melyre a potenciális vásárlójelöltek vissza tudnak emlékezni és a későbbiekben valódi vásárlókká válnak. A bannerhirdetésnek ugyanakkor kreatívnak kell lennie, hiszen manapság minden honlap és hírlevél bannerektől túlterhelt, így ha nem tűnik ki kellőképp, a felhasználók egyszerűen nem veszik észre a hirdetést.