Hogyan használd a tartalommarketinget úgy, hogy pörögjenek a mutatók?

Ha az üres ígéretek helyett te is eredményre vágysz, akkor ideje, hogy beleásd magad a tartalommarketing rejtelmeibe.

Sokan a közösségi médiát tartják a legfontosabb marketingeszköznek, ez azonban tévút. A hiedelmekkel ellentétben a social media nem csodaszer, inkább egy kiegészítő eszköz, amely hozzáadott értékével növeli a potenciális ügyfelek körét. A valódi fejlődést és a komoly eredményeket az adott cég tartalommarketing stratégiája határozza meg.

A Dobbantó októberi klubeseményén Máté Balázs egyetemi oktató, a Marketing Professzorok Kft. vezető tanácsadója tartott workshopot: a hasznos tanácsok és gyakorlatorientált példák mellett a tartalommarketing kulcselemeinek bemutatásával segítette a vállalkozónők szemléletváltását.

Nem ma, nem holnap, TEGNAP!

Először is fontos, hogy a vállalkozók tisztában legyenek a fogalmakkal, értsék, hogy mire és miért van szükségük egy marketingstratégia összeállítása során. A tartalommarketing olyan technika, amely segítségével nemcsak érdekes, de értékes tartalom osztható meg különböző platformokon (weboldalakon, közösségi média oldalakon, online magazinokban), így könnyen elérhető az előre meghatározott célközönség, más néven a potenciális vevőkör. A másik lényeges tényező ebben a szakmában a mikor; a válasz erre roppant egyszerű, szakértőnk a következőképp foglalta össze: nem ma, nem holnap, hanem tegnap! 

Milyen a jó tartalom?

Tudtátok, hogy 2020-ra a Facebook hírfolyam 90%-át a videós tartalmak uralják majd? És azt, hogy a fogyasztók 86%-a nem hisz a reklámoknak? Ellenben 76%-uk hisz a vásárlói visszajelzéseknek. A témához kapcsolódó tények ismerete, illetve nyomon követése elengedhetetlen a jó tartalom előállításához, ami a potenciális vevőknek szól, tehát érdemes olyan szövegekben, esetleg videókban gondolkodni, amelyek megmutatják, hogy az adott termék hogyan működik, mit tud, miért hasznos. Célszerű azonban kerülni a vásárlásra ösztönzést. Amit azonban megtehetsz, hogy készítesz egy szakszótárat, saját blogbejegyzéseket és/vagy vendégposztot egy másik vállalkozó oldalára, videós tartalmakat, amelyeket természetesen megosztasz a közösségi média felületeiden. Mindezt egy tudatosan, előre kitalált USP alapján.

Tűnj ki a tömegből!

De mit takar az a kifejezés, hogy USP? Az angol „unique selling proposition” kifejezés rövidítése, amelyet magyarul egyedi terméktulajdonságnak nevezünk. Ez az, ami megkülönböztet a versenytársaktól, ami megmutatja, miért téged válasszon. Ezért fontos jól megfogalmazni a „különlegességfaktorodat”. Ilyen például a New York kávéház USP-je, amelyet úgy határoztak meg, hogy a világ legszebb kávéháza. Ők ezt kommunikálják magukról, ez az ismertető jegyük. Lehet, hogy egy kávé 1920 forint, de a környezet egészen lenyűgöző, mesébe illő, hiszen – és itt jön az USP – ez a világ legszebb kávéháza. A saját terméktulajdonságod kialakításakor a vevőidet is bevonhatod a folyamatba; beszélgess el 5-10 lehetséges ügyféllel, és jegyezd fel véleményeiket márkád elhelyezésével kapcsolatban, ez segíthet abban, hogyan és hova pozícionáld magadat a piacon. Ha megvan a tuti befutó, akkor már csak arra kell figyelned, hogy ezt használd marketingstratégiád alapjául.
 

Mérj! Tanulj!

A felsorolt módszereket azonban csak akkor tudod hatékonyan használni, ha rendszeresen méred az eredményeidet. Erre kiváló eszköz a Google Analytics, amely képes lendületbe hozni a konverziókat: ez az az érték, amely megmutatja, hogy a weboldaladra látogatók közül hányan vásároltak online, foglaltak szobát, esetleg asztalt, tehát mennyien végeztek valamilyen konverziós folyamatot. És végső soron ez az, amit minden vállalkozó szeretne, a lájktenger helyett, inkább a konverziós számokat érdemes fókuszba helyezni.

Érj el jobb helyezést a Google-ön

A konverzió növekedését támogathatod még SEO-val, vagyis keresőoptimalizálással. Ez biztosítja, hogy a keresőmotorok (pl. a Google) számára elérhető legyen az oldalad, illetve, hogy jobb helyezést érj el a találati listában. A megfelelő beállításokkal stabilan felfelé ívelő mutatók és eredmények érhetők el, ha jól csinálja az ember. Fontos, hogy legyen egy megbízható webfejlesztőd, aki nem nyílt forráskódú (pl. a WordPress) honlappal dolgozik, legyenek kulcsszavaid, amelyekre, ha rákeres valaki a Google-ben, akkor te is helyet kapsz a találatok között, és egy jó landing page-ed, ahová az átkattintást követően megérkezik a potenciális vevőd.

A fentiekből is látszik, hogy nem kell profi stratégának lenned ahhoz, hogy véghez vidd azt, amit elhatároztál, és elérd a vágyott célt. Öt egyszerű lépésben megfogalmazható egy jó tartalomstratégia. Mindig figyelj arra, hogy a vállalkozásod imidzse illeszkedjen a már kitalált USP-hez, kövesd a trendeket, alkalmazkodj, kreálj tartalmat, írj vendégposztot, használd a linkmarketing előnyeit, majd nézd meg az adott havi eredményeidet! Ha pedig szükségét érzed, kérj segítséget szakértőktől, gyűjts ötletet és építsd tovább vállalkozásod!