Férfias szakmában nőként helytállni

Szlopóczki Dóra 2014 októberében alapította meg saját vállalkozását, az Ezüstpor Ékszerműhelyt, ahol utánozhatatlan gondossággal készít egyedi ékszereket.

Dóra karriere kezdete óta prioritásként tekintett a szakmai fejlődésre, és kezdettől fogva érlelődött benne az is, hogy egyéni vállalkozóként, saját útját járva szeretné megmutatni tehetségét. Vallja, hogy saját üzletet vezetve mindig a technológiához és az éppen aktuális igényekhez kell igazodni. Vásárlói általában célirányosan választják az ékszereket, munkájának hozzáadott értéke abban mutatkozik meg, hogy képes 10-20 évre előre vetítve meghatározni egy-egy ékszer állapotát és az állagához mért lehetséges formai átalakításokat.

Bár Dóra elmondása alapján a képzés során főként nők tanulták az ötvös mesterséget, maga a szakma meglehetősen férfias, fizikailag komoly igénybevételt követel, hiszen hideg fémmel történik az ékszerek kialakítása, amelyet kalapálni, hengerelni kell. Dóra a kezdeti nehézségek után komoly szakmai elismerést szerzett, és felvette a tempót az ellenkező nem uralta piac kihívásaival. Mivel szeret ügyfeleivel együtt dolgozni, ötletelni, együttműködni és akár teljesen új ékszereket kitalálni, munkáját nagy elismerés övezi. Az ügyfelekkel való együttműködés mellett a kereskedelmi és az értékesítő vonalat kedveli leginkábbi.

Vállalkozását 2014 őszén indította el egy pályázat segítségével, ami „nagyobb falat volt”, mint amire számított. A kihívások leküzdése motiválta, amikor elkezdett kutakodni az interneten, ahol rátalált a Dobbantó Programra. Nagyjából egyéves működő vállalkozást tudott maga mögött, amikor részt vett a tréningen, amelynek során felismerte a pótolandó hiányosságokat, különösen az online marketing, a kereskedelem, a vállalkozói ismeretek és üzleti hozzáállás terén. Dóra a Dobbantónak leginkább a Canvas üzleti terv megismeréséért hálás, amely révén a képzés során rengeteg támpontot kapott az ügyfelekkel való kommunikációhoz, ezen belül is főleg az ügyfelekre szabott megfelelő kommunikációs csatornák megválasztásához.

Az üzlet megnyitása után tartott attól, hogy mi lesz, ha „senki nem nyitja majd rá az ajtót”, de már rögtön az első hónapban pozitív mérleggel zárt.

Hogy mit adott neki pontosan a Dobbantó? Mostanra szakmája a hobbija, folyamatosan követi az aktuális trendeket, külföldi oldalakról, budapesti design vásárokról és galériákból inspirálódik. Mivel tapasztalat nélkül indította a vállalkozását, előjöttek azok a tipikus buktatók, amelyek megoldásához a tréningen segítséget kapott.

A Canvas üzleti modellező módszert máig rendszeresen használja az előtte álló üzleti időszakok tervezésekor, valamint mindennapi vállalkozásmenedzsmentje kapcsán is profitál a képzésen megszerzett gyakorlati tudásból.