Előzd be a konkurenciát a digitalizáció segítségével!

Sok hazai kkv vezető szerint felesleges a digitalizáció, ezért a legtöbben elhanyagolják az informatikai fejlesztéseket. Pedig jelentős versenyelőnyt adhat a digitális megoldások alkalmazása. A masszív online jelenléttel rendelkező cégek sokkal nagyobb ütemben fejlődnek, mint a szinte kizárólag offline tevékenykedő versenytársaik.

Magyarországon a kis- és középvállalkozások vezetőinek mindössze egyharmada állítja magáról, hogy használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során, a maradék kétharmad pedig semmilyen informatikai fejlesztést nem hajtott végre az elmúlt években. Magyarországon a kkv-knál továbbra is az e-mailes (80%) és a közösségi médián keresztüli (77%) a leggyakoribb kapcsolattartási mód az ügyfelekkel és a partnerekkel. Honlapon keresztül a cégek 63 százalékát lehet elérni, míg mobil applikáció segítségével mindössze 10 százalékot. Érdemes pedig beinvesztálni a digitális fejlesztésekbe, hiszen a digitális megoldásokat kihasználó cégvezetők 66 százaléka forgalomnövekedést, 60 százalék pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az internetnek köszönhetően.

A kkv-k digitális fejlesztése már 1-2 fős vállalkozások számára is komoly versenyelőnyt jelenthet, így érdemes áldozni az informatikai költségekre. Ne hagyjuk, hogy eszközeink elavuljanak, ha nem is a legújabb szoftvereket, vagy gépeket szerezzük be, de törekedjünk időnkénti frissítésre! Emellett online jelenlétünket se hanyagoljuk el! Ha már van weboldalunk, esetleg Facebook és Instagram oldalunk is, esetleg még blogunk is, folyamatosan posztoljunk. Minden beérkező üzenetre válaszoljunk, hiszen akár új vevőket is szerezhetünk így, vagy legalább kialakítunk egy megbízható képet magunkról. Még több érdeklődőt tudunk bevonzani, ha lehetőség szerint időt és pénzt fordítunk hirdetésekre és keresőoptimalizálásra.

De miből lehet finanszírozni ezeket a pluszkiadásokat? Érthető, ha a digitalizációra már nehezen biztosítható a megfelelő anyagi forrás a többi költség mellett. Szerencsére több pályázat is segíti a kkv-k digitalizációját, így érdemes nézelődni a pályázati oldalakon. Ezen az oldalon például szeptember 10-ig jelentkezhetnek a cégvezetők infokommunikációs és mobilfejlesztések támogatására. Továbbá léteznek kifejezetten a kis- és középvállalkozásokat támogató kedvezményes hiteltermékek, mint például az Növekedési Hitelprogram fix, melyről korábban már részletesen írtunk.