Blogkészítés lépésről lépésre

Blogot indítani különféle okokból lehet: tartalommarketing céllal, önkifejezés gyanánt, pénzkereseti lehetőségként stb. Legyen bármi a felsoroltak közül, a kezdetleges lépések szinte teljesen megegyeznek, így mindenkinek hasznos lehet az alábbi leírás.

1. Ingyenes vagy fizetős szolgáltató kiválasztása

Amennyiben szeretnénk blogunkkal pénzt is keresni, érdemes a fizetős opciót választani, hiszen az ingyenes verziók jóval korlátozottabbak például a bővítések és hirdetések terén is, ráadásul kevésbé professzionális a megjelenésük. A fizetéstől nem kell megijedni, 10 ezer forintos költség alatt megoldható egy teljesen szabad felhasználású, saját névvel elláttot blogoldal. Ehhez elő kell fizetnünk a tárhelyszolgáltatásra és egy domain névre, amelynek kialakításáról, valamint a céges e-mail cím létrehozásáról egy korábbi cikkben írtunk. Természetesen az ingyenes blogok is megfelelők, ha célunk nem üzleti természetű, példa az ilyen szolgáltatásokra a blog.hu, blogspot.hu, vagy a tumblr.com. Fizetős oldal esetén pedig a WordPress lehet a legkézenfekvőbb megoldás a könnyű kezelhetőség és számtalan téma lehetősége miatt.

2. Írjunk meg előre több cikket is

Mielőtt ténylegesen létrehoznánk az oldalt, írjunk meg több cikket is előre. Nem csak azért járunk jól, mert előre betárazott tartalmunk lesz, hanem kezdőként még az időnyomás előtt tudjuk gyakorolni az írást, és fejleszteni ezt a készséget. Az elkészült írásokat bátran mutassuk meg egy-két ismerősünknek, akiktől szívesen vesszük az építő kritikát.

3. Oldalunk személyre szabása

Amennyiben a WordPresst használjuk, ingyenes és fizetős sablonok közül is választhatunk. Ami fontos, hogy teszteljük, számítógépen, tableten és mobilon is jól megjelenik-e az oldal. Ezután személyre szabhatjuk a sablont, választhatunk színeket, elrendezést stb. Fontos, hogy képekkel is feltöltsük az oldalt, ha nincs elegendő saját fotónk, szintén ingyenes és fizetős oldalak is rendelkezésünkre állnak fényképek letöltéséhez. Ingyenes jogtiszta fotókat például a canva.com, unsplash.com, pixabay.com oldalakról szerezhetünk. Fizetős oldalak a gettyimages.com és a shutterstock.com.

4. Aloldalak létrehozása

Ne feledjük el, hogy vannak jogilag kötelező oldalak is, mint az impresszum, illetve az adatkezelési tájékoztató (amennyiben email listát is építünk). A kötelezően megjelenítendő elemek attól függenek, hogy magánszemélyként vagy cégként hozzuk-e létre a blogoldalt. Fontos egy „Rólam” aloldal létrehozása is, ahol bemutathatjuk magunkat és a vállalkozásunkat, erről is bővebben írtunk egy korábbi cikkünkben.

5. Olvasók elérése

Ha elkészültünk blogoldalunkkal, és már cikket is töltöttünk fel, megoszthatjuk a közösségi médiában, például a Facebookon, de így csak ismerőseinkhez jut el a bejegyzésünk. Emellett hirdetéssel tovább növelhetjük az olvasottságot. A nagyobb felhasználói elérés érdekében pedig foglalkoznunk kell a keresőoptimalizálással (SEO) is, amelyről ebben a cikkünkben írtunk korábban.