A vállalkozásmenedzsment leghasznosabb könyvei

Sokan úgy gondolják, hogy egy vállalkozás sikere csupán a szakmai hozzáértéstől függ, azonban megfelelő menedzsment nélkül hiába pallérozzuk szakmaiságunkat. Mit is értsünk pontosan menedzsment alatt? Egy cégen belül azt a folyamatot, amelynek során egyrészt koordináljuk és irányítjuk mások tevékenységét, másrészt különböző erőforrásokat és célokat hangolunk össze vállalkozásunk hatékony működtetése érdekében.

Nincs jó menedzsment az alábbi négy funkció – tervezés, szervezés, vezetés és kontroll – nélkül.

  • A tervezés során kitűzzük a célokat és meghatározzuk azokat az eszközöket, amelyekkel célba érhetünk. Mindeközben azt is meghatározzuk, hogy milyen eredménnyel szeretnénk teljesíteni a feladatot.
  • A szervezés során a konkrét folyamatokat és az azokat végrehajtó felelősöket jelöljük ki, ezen felül technológiai és humán erőforrás hátteret is biztosítunk a feladat teljesítéséhez.
  • A vezetés funkciója, hogy a törekvéseket és a cselekedeteket összhangba hozza a tervezés során meghatározott célokkal. Ebben a szakaszban kell megalapoznunk azt a légkört is, amelyben beosztottaink lelkiismeretes munkát végeznek, és azért kellő elismerést kapnak.
  • A menedzsment fontos ága a kontrollgyakorlás is, vagyis annak elemzése, hogy a kitűzött célok és eredmények összhangban vannak-e. A továbbiakban a menedzsment négy alappillérének szellemében ajánlunk könyvújdonságokat

John Adair – Döntéshozatali és problémamegoldó stratégiák

Kezdetnek álljon itt egy döntéshelyzetekre felkészítő kötet, amely segít rendszerbe állítani gondolatainkat annak érdekében, hogy minden helyzetben a sikerhez vezető legjobb döntést hozhassuk meg. Az író többek közt kitér a vezetői dilemmákra és a vezetés során felmerülő problémákra is, szemléletesen elkülönítve a döntéshozatal, a kreatív problémamegoldás és a kreatív gondolkodás területeit. John Adair úttörő volt a vezetés szakterületén, hiszen Angliában, a University of Surrey professzoraként 1979-ben elsőként oktatta a tudományt, vezetetői ismeretek néven.

Balnchard Ken, Johnson Spencer – Egyperces menedzsment

Az örök rohanóknak ajánljuk ezt a rövid kötetet, akik gyorsan és rövid terjedelemben szeretnék megszerezni azokat a gyakorlati tippeket, amelyek mások hatékony ösztönzésére tanítanak. Naprakész technikák, egyedi stílusban megírt tanulságos történetek és a viselkedéstudomány kutatásaira alapuló módszerek és gyakorlatok segítik az olvasót az aranyszabály elsajátításában: egyperces célkitűzés, dicséret és iránymutatás.

Sam Atkinson – A business nagykönyve

Az üzleti „biblia” minden olyan homályos területre rávilágít, amelyek az alábbi kérdésekre keresnek választ: mi kell egy jól működő startup céghez? Hogyan és mitől válik naggyá egy vezető, mitől kezd szárnyalni egy cég, vagy hogyan csökkenthetők egy cég veszteségei? A szórakoztató és inspiráló kötetben híres üzletemberek, menedzserek, és business coach-ok tapasztalataira és tanácsaira alapozva kaphatunk betekintést a globális gazdaság, vagy az üzleti világ összefüggéseibe.

Sir Alex Ferguson – Vezetés

Ez a könyv főként azoknak szól, akik hisznek a sport hétköznapokra is kiható, fejlesztő erejében, és maguk is gyakorolják és alkalmazzák azt mindennapi életük során. A Manchester United egykori edzőjének könyve arról tanúskodik, hogy a kiválóság a sportban a mindennapi élet sikereihez is elvezethet. A szerző 38 évig különböző futballklubok edzője volt, vezetése alatt a Manchester United pedig a világ egyik legismertebb, leghíresebb és legnagyobb kereskedelmi márkájává vált. Hogyan sikerült mindezt elérnie? A kötetben minden olyan témát körüljár, amelyet mi magunk is alkalmazhatunk a cégünk vezetése során, úgy, mint: fegyelem, irányítás, csapatmunka, feladatok delegálása, kudarcfeldolgozás.

Grant Cardone – Be Obsessed Or Be Average

Az angol nyelv szerelmesei és az igazán megszállott vállalkozók biztosan örülnek majd ennek az ajánlásnak, hiszen a könyv lényegi üzenete, hogy ha nem vagy eléggé megszállott ahhoz, hogy elérd a célod, akkor egyáltalán nem is fog sikerülni. Grant Cardone széles körben ismert és elismert vállalkozó, aki nagy energiát fektetett személyes márkájának felépítésébe és népszerűsítésébe, és mindenkinek azt az egyszerű receptet ajánlja a sikerhez, amelyet ő maga alkalmazott. Arra buzdítja a jövő vállalkozóit, hogy álmodjanak nagyokat, tegyenek a célok eléréséért nap, mint nap, fektessék be a pénzüket ahelyett, hogy elszórnák azt. Továbbá ne engedjék, hogy mások negatív gondolatai lehúzóan hassanak rájuk, hanem alakítsák át azokat ösztönzőkké.