A strukturáltabb ügyfélkezelés egyik eszköze: a CRM rendszer

A november 28-án megrendezett Dobbantó Klub eseményen ezúttal a CRM (Customer Relationship Management) rendszerrel és annak hatékony felhasználási módjával ismerkedhettek meg az érdeklődők. Előadónk a MiniCRM cégvezetője, Egerszegi Krisztián volt. Alább megosztunk néhány gondolatot figyelemfelhívó jelleggel.

Miért fontos rendszerben gondolkodni?

A Sales Managment Association 2013-as publikációjában rávilágított, hogy azok a cégek, amelyek meghatározott folyamat szerint működnek, 30 százalékkal nagyobb profitra tesznek szert, mint azok, amelyeknek nincsenek kialakított folyamatai. A CRM átlátható rendszert biztosít vállalkozásunk számára.  CRM nélkül – vagy egyáltalán, bármilyen rendszer nélkül – az ügyféladatok több különböző listán vannak szétszórva, mely listák amellett, hogy gyorsan elévülnek, nincsenek is mindig kéznél. Ahogy Egerszegi Krisztán fogalmazott: „A CRM célja kitörni a sárga cetlik és az Excel okozta káoszból.”  Ha viszont rendszerben kezeljük az ügyféladatainkat (legyen ez CRM vagy más rendszer), minden ügyféladat aktualizálva és egyetlen adatbázisban lesz elérhető, amely lehetővé teszi majd az ügyfelekkel történő kommunikációt. 

Milyen előnyökkel jár a vállalkozóknak?

Tudtad, hogy egy érdeklődőt 5 percen belüli válaszidő esetén 9-szer nagyobb eséllyel konvertálhatod ügyféllé? A CRM egyik legnagyobb előnye, hogy rengeteg időt megspórolhatunk vele, és segít észben tartani a teendőinket. Így akár 5 percen belül is ajánlatot adhatunk vagy visszahívhatjuk az érdeklődőt. Egy jó rendszer a feladatokat naptárba szinkronizálja, valamint értesítéseket kapunk, hogy ne felejtsünk el például visszahívni valakit, vagy érdeklődni az adott ajánlatunkkal kapcsolatban.

A CRM ezen túlmenően automatikusan kiemeli a legértékesebb érdeklődőket, továbbá kiválogatja, és automatikus üzenetekkel kezeli azokat a lehetőségeket, amelyekre nem érdemes időt fordítani.

Azok a vállalkozók, akik mindenkinek el szeretnék adni terméküket, a XXI. században már nem hatékonyak. A porszívóügynökök ideje lejárt, ma már célzottan kell megtalálni potenciális ügyfeleinket, és őket kezelnünk is kell. A sikeres ügyfélmenedzsmenthez rendszert kell kiépítenünk.

És mi a helyzet a GDPR-ral?

A CRM nem váltja ki azokat az elintéznivalókat, amelyeket a GDPR-kompatibilis vállalat teendői között szerepelnek. Ugyanakkor megadja a lehetőségét annak, hogy cégünk megfeleljen a GDPR előírásainak.    

Kapcsolódó fotók