A nők szívesebben vásárolnak online mint a férfiak

Karácsony előtt minden webshop forgalma megugrik: egyre szívesebben szerezzük be a fa alá szánt ajándékokat online. Ez az értékesítési csatorna ilyenkor a legtöbb magyar mikro- és kivállalkozás számára is felértékelődik. Számukra is hasznos tanulságokkal szolgálhat a Shoprenter, az egyik legnagyobb magyar webáruház-készítő és -üzemeltető vállalkozás és a Master Card közös felmérése.

Az alábbiakban a felmérés legfontosabb megállapításait egyenként vesszük górcső alá. Az infografikákat a Shoprenter készítette (köszönjük!)

A kutatásból kiderült, hogy a hölgyek ma már a virtuális áruházakban is nagyobb létszámban vannak jelen, mint a férfiak. A webáruházak vásárlói között ugyanis a nők aránya eléri az 53 százalékot. A marketing-szakértők már régóta tudják, hogy a kereskedelemnek a családokon belül elsősorban a nőket kell megszólítani – most már így van ez az internetes vásárlások esetében is. Figyelem: a karácsonyi marketingstratégiát tehát eszerint érdemes megtervezni!

Az átlagos kosárérték általában 20.000 forint körül mozog, vagyis ennyit vagyunk hajlandóak általában egyszerre, egy helyen kiadni. Ez azért is figyelemre méltó adat, mert ennek megfelelően érdemes kialakítani a csomagokat, és az úgynevezett „kosár upsell”-t, ami azt jelenti, hogy ha valaki ennél kevesebbet vásárol, akkor eddig a határig érdemes további ajánlatokat tenni.

Lassan terjednek a készpénzkímélő megoldások az online vásárlásban. A kutatásban megkérdezett áruházak 47 százaléka biztosít vásárlóinak bankkártyás online fizetési lehetőséget, ám a vásárlóknak jelenleg csak 9,3 százaléka veszi igénybe ezt.

Ha fizetni kell, a magyarok még mindig bizalmatlanok: a vásárlók kétharmada utánvéttel, további egynegyede pedig a csomagkiadó automatánál vagy az üzletben hajlandó csak fizetni az egyébként „online” vásárolt termékért.

A vásárlásösztönzés legfontosabb módja a webáruházak esetében is az akciózás, leárazás: ezt a megkérdezett webáruházak közel háromnegyede alkalmazza. Főleg az értékesebb termékeket áruló üzletek esetében jellemző az ingyenes kiszállítás (70 százalék), törzsvásárlói programot, hűségkedvezményeket 48 százalék nyújtott. Érdekes viszont, hogy a fentiek valóban ösztönző hatása elmarad a várakozásoktól. Az árengedményes akciókat és az ingyenes kiszállítást csak az áruházak 33 százaléka minősítette nagyon sikeresnek.